Tips om katalogoppføringer

//Tips om katalogoppføringer
Tips om katalogoppføringer 2015-02-16T00:00:00+00:00

Kataloghaier – de finnes, og de kan koste deg dyrt! 

Også våre kunder utsettes dessverre for useriøse aktører som selger annonser eller oppføringer i både nett- og papirbaserte kataloger. Verdien av en rekke av disse oppføringene er heller tvilsomme, og ofte er det svært vanskelig å komme seg ut av ”avtalene” man uheldigvis er kommet opp i.

En større aktør i markedet som vi trodde tilhørte den mer seriøse delen av katalogbransen sendte en såkalt ”effektrapport” til en av våre kunder. De hadde oppgitt 1762 besøk til bedriften via deres katalogside. Vi sjekket statistikken på kundens hjemmeside (som vi administrerer) og fant helt andre tall. I mars 2014 fikk kunden 281 klikk fra oppføringen i Google (som er gratis) og kun 2 klikk fra katalogselgerens produkt. Kanskje var det selgeren selv som hadde vært innom hjemmesiden til kunden og klikket et par ganger før han ringte…..

Unngå å bli lurt.
Nyttige råd og tips om annonsering i kataloger og tilhørende uryddig markedsføring finnes under siden varslingslisten.no. (Oppdateres av Næringslivets Sikkerhetsråd – NSR) Ta gjerne et titt på denne siden før du ”biter på” gode tilbud. 

Vi bidrar også med analyser som synliggjør lønnsomheten på annonsering eller oppføringer blant annet i nettbaserte kataloger. En av våre kunder har redusert sine kostnader til denne type annonsering med over kr 30.000,- årlig uten å redusere sin digitale synlighet.

Benytter du kataloger,  og i så fall er det lønnsomt?